مشاوره روانشناسی آنلاین با چت و مشاوره تلفنی ( Online and telephone psychological counseling ) مانند مشاوره سنتی که به صورت حضوری انجام می‌شود، یک خدمت در زمینه سلامت روان است که از طریق رسانه‌های آنلاین و برخط مانند تلفن ، اپلیکیشن‌های موبایل ، کنفرانس‌های ویدئویی ، پیام‌های متنی ، ایمیل یا هر پلتفرمی که در آن مکالمه به صورت مجازی انجام می‌شود، ارائه می‌‌گردد.

فهرست مطالب

مشاوره آنلاین روانشناسی 

Online psychological counseling

تأثیر فناوری دیجیتال بر درمان‌های روان‌شناختی و انتشار آنها

The impact of digital technology on psychological treatments and their dissemination

زمانی پیام ها و نامه ها از طریق چاپار جا به جا می‌شدند،در ادامه، انقلاب صنعتی و توسعه راه آهن و پست، زمینه ای را فراهم کردند که آموزش به صورت نامه نگاری ممکن شود.با پیشرفت تکنولوژی هایی همچون تلویزیون، فرآیند آموزش را توسعه داده و سرعت آن را افزایش داده اند. که به این نوع آموزش، “آموزش از راه دور” می نامیم.

بعد از آن، دیجیتال سازی منابع کتابخانه ای، یکی از اولین تلاش هایی بود که به منظور گسترش دانش پژوهی در اینترنت صورت گرفت. همچنین، رایانامه مرحله ای مهم برای افزایش تبادلات علمی بود.

علاوه بر این، از بین رفتن عواملی مانند: زمان، مکان و امکان دسترسی به محتوا به صورت درخواستی، آموزش را به شدت تغییر داد. تکنولوژی اینترنت، یک فصل جدید در آموزش را آشکار کرد که به آن ” فراگیری الکترونیکی” می‌گوییم.

مشاوره روانشناسی آنلاین و تلفنی (Online and telephone psychological counseling)، مانند مشاوره سنتی که به صورت حضوری انجام می‌شود، یک خدمت در زمینه سلامت روان است که از طریق رسانه‌های آنلاین مانند تلفن،اپلیکیشن‌های موبایل، کنفرانس‌های ویدئویی، پیام‌های متنی، ایمیل یا هر پلتفرمی که در آن مکالمه به صورت مجازی انجام می‌شود، ارائه می‌‌گردد.

امروزه با توجه به افزایش نیاز ما به حضور یک متخصص و روانشناس از یک سو و گسترش تکنولوژی و ارتباطات در عصر ارتباطات از سمت دیگر، ما شاهد نوع خاصی از مشاوره تحت عنوان مشاوره روانشناسی آنلاین و تلفنی می باشیم که ممکن است شما هم از آن استفاده کرده و یا اطرافیان‌تان از آنها استفاده کرده باشند.

مشاوره روانشناسی آنلاین و تلفنی مشاوره‌ای غیر حضوری است که از شیوه های مختلفی مانند تلفن، چت، وب سایت، شبکه های اجتماعی، ایمیل و انواع روش هایی که به صورت غیر حضوری است،استفاده می‌شود.

در این نوع ارتباط دو نفر وجود دارند: یک نفر از آنها نقش مشاور و روانشناس را ایفا می کند و دیگری درمانجو .

عموما در مشاوره روانشناسی آنلاین و تلفنی ممکن است این دو نفر یکدیگر را نبینند و اصلا امکان این وجود دارد که از دو شهر،کشور و یا دو قاره متفاوت با هم در ارتباط باشند و تا کنون هیچ وقت با هم در تماس نبوده باشند.

روانشناس آنلاین چه کسی است؟

یک روانشناس انلاین یا درمانگر آنلاین یک انسان واقعی است که معمولاً حداقل دارای مدرک تحصیلات تکمیلی است. این درمانگران دارای مجوز و سایر متخصصان سلامت روان اغلب باید از آموزش و اعتبار مشابهی با پزشکان آفلاین برخوردار باشند.

خدمات روانشناسی آنلاین ، تلفنی شامل چیست؟

جهان همیشه در حال تغییر است و به دنبال آن نحوه ارائه خدمات روانشناسی نیز تغییر می‌کند. شما می‌توانید به روش‌های حضوری و غیرحضوری به مشاور روانشناس و روان‌درمانگر دسترسی پیدا کنید.

خدمات روانشناسی آنلاین ، تلفنی در مرکز مشاوره خانم دکتر زهره واثقی شامل مشاوره خانواده درمانی ، مقالات روانشناسی زناشویی ، مشاوره پیش از ازدواج ، اختلافات زناشویی، اضطراب ، مشاوره تربیت کودک ، اختلالات یادگیری کودک و آموزش مهارت‌های زندگی ، مشاوره توسعه فردی ، روانشناسی خواب و … می باشد.

مشاوره روانشناسی آنلاین چگونه کار می کند؟

در دنیای دیجیتالی‌تر از همیشه، مشاوره آنلاین به افراد این فرصت را می‌دهد تا در محیطی راحت‌تر و راحت‌تر از مراجعه به مطب سنتی به درمان بپردازند.

این نوع درمان آنلاین اساساً همان درمان معمولی است، با این تفاوت که به جای اینکه در مطب انجام شود، به صورت آنلاین انجام می شود. جلسات معمولا یک ساعت طول می کشد. آنها ممکن است به صورت هفتگی یا در هر فرکانسی که شما و درمانگرتان تصمیم بگیرید انجام شوند. 

در بین جلسات، ممکن است تماس محدودی با درمانگر خود از طریق پیامک و ایمیل داشته باشید. اما اغلب، ممکن است لازم باشد تا جلسه بعدی خود صبر کنید، مگر اینکه در بحران باشید.

این نوع درمان معمولاً با بیمه درمانی پرداخت می‌شود. ابتدا با شرکت بیمه خود تماس بگیرید تا مطمئن شوید که درمان آنلاین را پوشش می‌دهد. (آنها ممکن است آن را چیزی مانند خدمات از راه دور یا خدمات درمانی از راه دور بنامند.) اکثر ارائه دهندگان بیمه لیستی از ارائه دهندگانی دارند که تحت پوشش قرار می‌دهند. 

این لیست اغلب شامل اطلاعاتی در مورد درمانگرانی است که جلسات آنلاین را انجام می‌دهند. در غیر این صورت، می‌توانید برعکس بروید—از ابزارهای جستجوی آنلاین برای پیدا کردن فردی که درمان آنلاین ارائه می‌کند استفاده کنید، و سپس بررسی کنید که آیا تحت پوشش بیمه شما هستند یا خیر.

 

اگر نمی توانید درمانگری را پیدا کنید که تحت پوشش بیمه شما باشد، ممکن است بتوانید هزینه جلسات را از جیب خود پرداخت کنید و سپس توسط شرکت بیمه خود بازپرداخت کنید. اگر بیمه ندارید یا بیمه شما به هیچ وجه درمان آنلاین را پوشش نمی دهد، اکثر درمانگران برای پرداخت از جیب خود تخفیف ارائه می دهند.

… برای شروع، به چند سوال جمعیت شناختی پاسخ می‌دهید، مشخص می‌کنید که در مورد کدامیک از مسائل مربوط به سلامت روان نیاز به حمایت دارید، از نظر افسردگی و خودکشی و … غربالگری می‌شوید.بسته به پلتفرم، این داده ها توسط یک الگوریتم یا یک شخص واقعی تجزیه و تحلیل می‌شوند.

از آنجا، روند برنامه درمانی و مشاوره آنلاین شما مشخص می‌شود. شما حدود 45 تا 55 دقیقه در هفته با یک درمانگر بصورت مجازی ملاقات می‌کنید تا در مورد یک مشکل شخصی صحبت کنید، بینشی در مورد ریشه ها و تأثیر آن بر زندگی خود به دست آورید و تکنیک‌هایی را تمرین کنید که به شما در حل مشکل‌تان کمک کند.

این تکنیک‌ها می‌توانند شامل تکنیک های تنظیم هیجان، مهارت های ارتباطی و استراتژی هایی برای شناسایی و تغییر افکار و رفتارهای مشکل ساز باشند.

مشاوره آنلاین ( تلفن، ویدیو یا چت ) بهترین قالب برای ارتباط با روانشناس آنلاین

این که بتوانید زبان بدن، حالات چهره و تماس چشمی درمانگرتان را مشاهده کنید – و به او اجازه دهید همین کار را انجام دهد – ممکن است برای هر دوی شما جذاب تر باشد.

با این حال، برخی از مراجعین ممکن است تلفن یا پیامک را به دلیل نگرانی هایی مانند اتصال ضعیف اینترنت، برنامه زمانی و کاری که مانع از قرار گرفتن آنها در مقابل دوربین می‌شود، یا صرفاً به این دلیل که این گزینه ها ممکن است ارزان تر باشند ترجیح دهند.

بر اساس یک بررسی تحقیقاتی گزارش‌های روانپزشکی جاری در سال 2022 که توسط پاتریشیا وی چن رهبری شد، تلفن درمانی در درمان بسیاری از بیماری‌های روانی مؤثر است، بنابراین مطمئن باشید که این گزینه به همان اندازه قابل اجرا است.

به علاوه، یک بررسی تحقیقاتی Frontiers in Psychiatry در سال 2022 به رهبری Reham Shalaby نشان داد که پشتیبانی و مشاوره روانشناسی آنلاین با چت به ویژه برای افراد مبتلا به اعتیاد و روان پریشی مفید است و می‌تواند علائم اضطراب و افسردگی را کاهش دهد.

آیا مشاوره روانشناسی آنلاین و تلفنی با روانشناس آنلاین اثر بخش است؟

اگر مشاوره روانشناسی آنلاین و تلفنی موثر می باشد، چه کسانی می توانند از آن استفاده کنند؟ما چه زمانی به این نوع مشاورین مراجعه کنیم؟

جالب است بدانید علیرغم جدید بودن روش مشاوره روانشناسی آنلاین و تلفنی ، این نوع مشاوره آنچنان هم نوپا نیست. از سال 1982 گروه هایی که در اینترنت تحت عنوان گروه های همیاری بودند، از طریق مشاوره های غیر حضوری به یکدیگر کمک می کردند.

حتی قبل از پیدایش اینترنت، نامه وار، گهگاه مشاوره هایی صورت می گرفت. اما خب امروزه ما شاهد افزایش استفاده از مشاوره روانشناسی آنلاین و تلفنی هستیم. حالا سوالی که مطرح می شود این است که مشاوره روانشناسی آنلاین و تلفنی موثر است یا خیر؟

  • پژوهش ها حاکی از آن است، در زمان هایی که مشکلاتی به وجود می‌آید.

  • که این مشکلات به یکباره ایجاد می شوند.

  • و این مشکلات ریشه دار نیستند.

  • ولی شما نیازمند این هستید که یک تصمیم آنی و قاطع بگیرید.

در این هنگام می توانید از مشاوره روانشناسی آنلاین و تلفنی استفاده کنید و این راهکار می تواند جایگزینی برای مشاوره های سنتی و حضوری باشد.

 
مشاوره روانشناسی آنلاین و تلفنی دکتر زهره واثقی

چه کسانی می توانند از درمان و مشاوره آنلاین سود ببرند؟

درمان آنلاین ایده آل است و می‌تواند بسیار سودمند باشد. کسانی که:

علائم خفیف تا متوسط را تجربه می‌کنند: 

بیمارانی که با اضطراب، افسردگی، مدیریت استرس و مشکلات روابط دست و پنجه نرم می‌کنند، همگی برای مشاوره مجازی مناسب هستند.

سبک زندگی پرمشغله‌ای داشته باشند یا به دور از گزینه‌های درمانی حضوری زندگی کنند: 

مشاوره آنلاین امکان پشتیبانی از راه دور و در حال حرکت را فراهم می‌کند، که در صورت نداشتن زمان برای رفت و آمد به جلسات حضوری به شما کمک می‌کند.

یک طرح بیمه ای داشته باشید که درمان حضوری را پوشش نمی‌دهد یا اصلاً بیمه ندارید: 

درمان آنلاین اغلب مقرون به صرفه تر از درمان حضوری است و حتی برای کسانی که گزینه‌های بیمه ندارند نیز قابل دسترسی تر است.

از ویژگی‌های ارتباطی اضافی لذت ببرید: 

پلتفرم‌های درمانی مجازی می‌توانند پیام‌های متنی، تماس‌های تلفنی و ماژول‌های یادگیری را علاوه بر جلسات درمانی ارائه دهند.

مزایای مشاوره روانشناسی آنلاین و تلفنی چیست؟

اول) اولين مزيت، راحتي جلسات مشاوره روانشناسی آنلاین و تلفنی است. 

يعني اين كه ديگه نيازي به صرف زمان و هزينه براي رسيدن به كلينيك، تحمل ترافيك، پرداخت هزينه پاركينگ، نشستن در اتاق انتظار و گرفتن مرخصي نيست. 

حتي مشكلات و بهانه‌هايي كه خروج از خونه رو سخت مي‌كنه، مثل مشكلات حركتي، بيماري‌هاي مزمن يا اختلالات رواني ديگه مانع جلسه مشاوره روانشناسی آنلاین و تلفنی نمي‌شود.

دوم) دومين مورد، امنيت جلسات مشاوره روانشناسی آنلاین و تلفنی است. 

آسايش و امنيت محيط خونه به افراد كمك مي‌كنه، با خيال راحت از احساسات و مشكلات‌شان بگویند.قرار گرفتن در محيط جديد، به خودي خود استرس‌زا است و اين يعني در جلسات حضوري، مدتي طول مي‌كشه تا فرد به محيط عادت كنه و ديواره‌هاي دفاعي خودش رو پايين بیاورد.

درحالي‌كه در جلسات مشاوره روانشناسی آنلاین و تلفنی ، از همان ابتدا فرد احساس راحتي مي‌كند و میتونه لباس مورد علاقه و راحتی خود را بپوشد. 

امكان مشاوره روانشناسی آنلاین و تلفنی براي افراد خارج از كشور هم وجود دارد. حتا اون هایی كه در يكي از روستاهاي دور از شهر هم زندگي مي‌كنند، تا وقتي به اينترنت پرسرعت دسترسي دارند، درمانگر متخصص هميشه در دسترس شماست.

در مشاوره روانشناسی آنلاین و تلفنی مي‌تونيم روان‌شناساني از شهرها و كشورهاي ديگه پيدا كنيم، كه در زمينه مد نظر شما خبره باشند. همچنين نظرات مراجعان قبلي هر مشاور رو بخونيد و جلسات روان‌شناسان مختلف رو امتحان كنيد، تا بهترين گزينه را پيدا كنيد. 

سوم) وقتي ارتباط فرد با درمانگر به جلسات هفتگي محدود باشه، بخش زيادي از گفته‌ها و شنيده‌ها هر جلسه در طول هفته فراموش مي‌شود. 

وضعيت جلسات مشاوره روانشناسی آنلاین و تلفنی اين گونه است  كه فرد مي‌تونه بين جلسات، به درمانگر پيام بده و احساسات خودش را که در لحظه بروز می‌كنه، با او در ميان بگذارد، اينطوري پيگيري پيشرفت‌ها و نظارت بر شكست‌هاي مراجعه کننده نيز براي مشاوره راحت‌تر مي‌شه.

چهارم) حريم خصوصي بيشتر با مشاوره روانشناسی آنلاین و تلفنی

با وجود تمام تلاش‌هايي كه تاكنون براي فرهنگ‌سازي در زمينه جلسات مشاوره شده، هنوز ترس از قضاوت، اجازه نمي‌ده افراد با خيال راحت، پا به كلينيك های روان‌شناسی بگذارند. 

اين افراد، جلسات مشاوره غيرحضوري رو ترجيح مي‌دهند، چون ديگه احتمال برخورد با فردي آشنا در كلينيك يا طرز فكر نگهبان مطب درباره مراجعان، آزارشون نمي‌دهد.

پنچم) بیان راحت انتظارات ، احساسات در مشاوره روانشناسی آنلاین و تلفنی . 

قبل از شروع جلسات مشاوره، انتظارات و اهداف را مشخص كنيد و بدونيد مي‌خواهید به كجا برسيد؟ اينطوري راحت‌تر مي‌تونيد، بفهميد جلسات مشاوره چقدر براتون مفيد است؟ 

وقتي مي‌تونيم راست بگيم و راهنمايي درست و بيشتر را دریافت کنیم، چرا بايد به روان‌شناس خودمان دروغ بگوییم؟ پس بيان صادقانه، خودش مشكلات رو حل مي‌كنه. قراره از دردناك‌ترين احساسات و مسایل مون، توي زندگی حرف بزنيم و بي‌شك اين كار با برون‌ريزي همراه است.

ششم) آماده بودن براي تغییر. 

اين كه ما چه قدر آماده هستيم كه تغييرات خودمون را باور كنيم، قدم اصلي اثربخشي درمان خودمان است.مشاوره روانشناسی آنلاین و تلفنی هم مثل مشاوره حضوري، از شما انتظار دارد كه تمرين كنيم، و تكنيك‌ها را در موقعيت‌هاي واقعي به كار ببريم.

اين يعني وقتي پا در اين مسير مي‌گذاریم، بايد از صميم قلب آماده تغيير باشيد. 

هفتم) هزينه مشاوره روانشناسی آنلاین و تلفنی. 

هزينه مشاوره روانشناسی آنلاین و تلفنی حتما متغير است و با توجه به عواملي مثل موقعيت مكاني، مشاوره در شهر و تخصص او در اين حرفه، تعيين مي‌شه. 

هزينه مشاوره روانشناسی آنلاین و تلفنی ، شايد گاهي ارزونتر از مشاوره حضوري باشه، چرا كه عملا هزينه‌هاي مربوط به فضاي اداري و نگهداري، به صفر مي‌رسه. 

اما هميشه هم اينجوري نيست براي اطلاع از قيمت‌ها، بهتره قبل از شروع جلسات با پزشك صحبت كنيم. مشاوره روانشناسی آنلاین و تلفنی راهي براي دريافت خدمات سلامت روان از طريق تلفن، پيام رسان يا تماس تصويري، به لطف فناوري است. 

افراد جوياي خدمات مشاوره در مشاوره روانشناسی آنلاین و تلفنی به مرزهاي جغرافيايي محدود نمي‌شوند و مي‌تونند از كمك روان‌شناسان حاذقی بهره ببرند كه كيلومترها با آنها فاصله دارند. 

می توان گفت که تحقيقات خيلي زيادي در مورد موثر بودن بودن جلسات مشاوره روانشناسی آنلاین و تلفنی انجام شده كه جوابش مثبت بوده است و مشاور كمك خيلي زيادي به مراجعه کنندگان انجام می دهد. 

برخی تحقيقات نشون مي‌ده كه جلسات مشاوره روانشناسی آنلاین و تلفنی ، تاثير بيشتري رو تو بعضي از مشكلات نسبت به جلسات حضوری دارد.

مثل افرادي كه اضطراب دارند و براشون سخته كه با آدم جديدي روبرو شوند و یا توي يک محيط جديد بروند و يا افرادي كه افسردگي و یا اضطراب اجتماعي و هويت دارند، براشون خيلي سخته كه از خونه بيرون بیایند و جلسات مشاوره روانشناسی آنلاین و تلفنی خيلي براشون بهتره. 

اما به طور كلي در حوزه‌هاي افسردگي، اضطراب، وسواس و روابط اجتماعي، روابط صميمانه و عاشقانه، ازدواج، مشكلات خانوادگي، كنترل خشم و اعتماد به نفس ، جلسات مشاوره روانشناسی آنلاین و تلفنی مي‌تواند به شما كمك کند. 

البته ممكنه شما از اون دسته افرادي باشيد كه بايد به صورت چشم در چشم یا رو در رو با روان‌شناس، ارتباط برقرار كنيد و حس بهتري داشته باشيد، براي شما بايد گفت كه مشاوره روانشناسی آنلاین و تلفنی ، به صورت تماس تصویری، مي‌تونه همين مزايا را داشته باشه و شما ارتباط بهتری برقرار کنید.

مشاوره روانشناسی آنلاین و تلفنی چه معايبي ممکنه داشته باشد؟ 

اول)مشكلات فني احتمالی، در طول جلسه مشاوره روانشناسی آنلاین و تلفنی  

يكي از ضعف‌هاي جلسات مشاوره آنلاين اين هستش كه دو طرف بايد به اينترنت پرسرعت و دستگاه‌هاي الكترونيكي كاملا سالم دسترسي داشته باشند. 

مشاوره روانشناسی آنلاین با چت و تماس تصويري، بدون اينترنت پرسرعت شدني نيست و بزرگ‌ترين مشكل اين كه حتي بهترين اتصالات و تجهيزات گاهي به مشكل برمي‌خورد. 

اين يعني اكثر اوقات جلسه درمان با اختلال مواجه مي‌شه، پس قبل از شروع مشاوره روانشناسی آنلاین و تلفنی ، بايد از سلامت فني دستگاه و از سرعت اينترنت مطمئن باشيد.

دوم)دشواري برقراري ارتباط عاطفي با درمانگر به رغم امنيت و راحتي بيشتر تماس ويديويي توی خانه است. 

خيلي‌ها نمي‌تونن از دور با درمانگر ارتباط عاطفي برقرار كنند. اين افراد براي اين كه ارتباط عاطفي داشته باشند،باید در كنار مشاور باشند، در حالی که در جلسات آنلاين از آن محروم مي‌شوند.

در برخی موارد درمانگر نمي‌تونه اشراف كاملي به زبان بدن فرد داشته باشد.مثلا تكانه‌هاي مداوم پا و كندن گوشه ی ناخن رو نمی بینه. 

به همين خاطر اگر درمانگر، تجربه و تخصص كافي نداشته باشه، درك مراجعه کننده و همدلي با اون براش دشوار میشه.

سوم)سر و صدای اجتناب‌ناپذير محيط خانه است. 

كودكان، اعضاي خانواده و همسايه‌های پر سر و صدا و زنگ تلفن، همه اينا مي‌تونه باعث حواس پرتي و اختلال در جلسه مشاوره روانشناسی آنلاین و تلفنی باشه. پس بهتره در یک جاي خلوت اينكارو انجام بدين و تلفن رو خاموش كنيم و از اعضاي خانواده بخواهیم تا پايان جلسه، كاري به ما نداشته باشند.

چهارم)دشواري تشخيص مشاوران خبره، از افراد بي‌صلاحيت است. 

فضاي آنلاين پر هستش از مشاوران قلابي كه تمام دانسته‌هاشون در اين زمينه برمي‌گردد به چند كتاب روان‌شناسي، كه شايد حتي اون ها رو هم كامل نخوانده اند. 

بسياري از افراد كه در اين فضا دنبال مشاور خبره مي‌گردند، طعمه‌اي اين افراد مي شوند. البته مي‌تونيم با كمی مراقبت و تحقيق از اين اتفاق، پيشگيري كنيم. 

تعداد زياد مشاوران اينترنتي، انتخاب بهترين گزينه را براي افراد سخت مي‌كنه. براي همين اولين سوالي كه تو ذهن شكل مي‌گيره، اينه كه چه جوري مشاور خودمون رو انتخاب كنيم؟ 

قبل از هر چيز بايد به تخصص درمانگر توجه كنيم. چون تخصص و تجربه  صرف نظر از حضوري يا آنلاين بودن جلسات مشاوره، شرط اصلي موفقيت دوره درمان است. 

چه جوري از اين تخصص مطلع بشيم؟ اول بايد نظرات مراجعان قبلی رو بخونيم. تجربه مراجعان قبلي و بررسي شهرت درمانگر، كمك مي‌كنه که با اطمينان از صلاحيت و تجربه روان‌شناس، بهترين گزينه را برای مشاوره روانشناسی آنلاین و تلفنی انتخاب كنيم. 

فراموش نكنيد که اعتماد، شرط اول جلسات مشاوره روانشناسی آنلاین و تلفنی هستش. شما بايد بتوني با خيال راحت، از سخت‌ترين مشكلات تون با مشاور حرف بزنيد. 

اگه چيزي از پيشينه روان‌شناس و تجربه ایشان نمي‌دونيد و این که چقدر در كارش موفق هستش يا نه، پس از کجا و چجوري مي‌توني بهش اعتماد كني؟ هر نامي كه مي‌بيني و مي‌شنوي، حتما در موردش تحقيق كنيد و از ميون اونها موفق‌ترين مشاور رو انتخاب كنيد. 

يادتون باشه برخي از مشاوران در حوزه‌هاي مشخصي تخصص دارند، كه در اون زمينه راهنمايي‌هاي بهتري ارایه مي‌كنند. در این شرایط، مشاوره روانشناسی آنلاین و  تلفنی (درمان مبتنی بر وب یا تلفنی) ممکن است تنها گزینه برای کمک باشد. 

 

آیا می دانید مرکز مشاوره روانشناسی دکتر زهره واثقی کجاست؟

مرکز مشاوره روانشناسی شعبه اندرزگو :

تهران، بلوار اندرزگو، نرسیده به قیطریه، خیابان خسروی جنوبی، پلاک 3 (ساختمان ماهور) طبقه 4،واحد 15

مرکز مشاوره روانشناسی شعبه انقلاب : 

 تهران، خیابان انقلاب اسلامی غرب،حد فاصل بین خیابان لاله زار و مترو دروازه دولت، ساختمان 609، پلاک 590، طبقه 6، واحد19

در ضمن برای مشاوره خانواده آنلاین و تلفنی با دکتر زهره واثقی میتوانید با شماره تماس 09125005342 از طریق واتس آپ ، تلگرام یا اینستاگرام در تماس باشید. 

افزودن دیدگاه






    فهرست