تصميم به ازدواج يکی از مهم‌ترين اتفاق‌هايی است که در زندگی هر کس اتفاق می افتد. از آنجايی که قصد ما از ازدواج‌ کردن تشکيل يک خانواده بوده و قرار است در زير سايه اين خانواده فرزندی به وجود بيايد و رشد کند، بايد در انتخاب فردی که قرار است با او تشکيل زندگی بدهيم، بسيار دقيق و نکته‌سنجانه عمل کنيم. و مشاوره قبل از ازدواج به این دلیل اهمیت دارد.

مشاوره قبل از ازدواج چیست؟

به طور خلاصه باید گفت مشاوره قبل از ازدواج نوعی زوج درمانی است که می تواند به شما و همسرتان کمک کرده تا یکدیگر را بهتر بشناسید و برای ازدواج آمادگی بیشتری پیدا کنید.
مشاوره پيش از ازدواج می تواند به شما کمک کند تا در در هر زمینه ای مانند مسائل مالی، تعداد فرزندان و… از شریک زندگیتان به شناخت بهتری برسید. این مشاوره می تواند شما را متوجه سازد در چه مسائلی اختلاف نظر دارید و به این صورت از درگیری های احتمالی جلوگیری می کند.
آیا می دانید هدف از این مشاوره چیست؟ در واقع هدف اصلی مشاوره قبل از ازدواج کمک به شما و شریک زندگیتان برای شناخت بهتر و اصولی تر یکدیگر و ازدواج با پایه قوی تر است. حال که متوجه شدید مشاوره پيش از ازدواج چیست اگر قصد رزرو وقت مشاوره دارید لطفا فرم زیر را پر کنید.

مشاوره قبل از ازدواج

7فایده مشاوره قبل از ازدواج:

  1. تشخیص نقاط قوت زوجین و رشد آن
  2. بررسی ویژگی های شخصیتی
  3. تقویت مهارت های ارتباطی
  4. حل تعارضات و مشکلات و کاهش استرس
  5. بررسی گذشته و تاریخچه خانوادگی هر یک
  6. بررسی مسائل مالی
  7. بیان اهداف شخصی، زوجی و خانوادگی

3 دلیل برای مشاوره پیش از ازدواج :

1. پیدا کردن دید جمعی به جای دید فردی

یک درمانگر می تواند به شما کمک کند تا از تفکر فرد گرایانه به تفکر جمع گرا برسید به نوعی متوجه نیاز ها و احساسات دیگران بخصوص پارتنر خود شوید و به آنها اعتبار و ارزش دهید. هر یک از ما در درونمان خودخواهی هایی داریم که می تواند مانع از تصمیم گیری برای ازدواج شود، اما یک روانشناس ازدواج خوب می تواند به شما و شریک زندگیتان کمک کند تا نسبت به عواطف، احساسات و نیازهای یکدیگر حساس باشید.

2. آیا فکر می کنید مناسب یکدیگر هستید؟

یک مشاور ازدواج عالی و دانا می تواند کمک کننده باشد در این تصمیم که آیا این رابطه برای هر دو شما مناسب هست؟ یا اینکه به خاطر عشق چشم هایتان را روی خیلی از مسائل بسته اید؟

3. درگذشته زندگی می کنید یا حال؟

می دانیم که هیچ کس عالی و بدون نقص نیست، اما این را هم می دانیم که خیلی از افراد ممکن است با گذشته خود درگیر باشند. گذشته ایی که برای اکنون نیست اما حال ما را درگیر کرده است و می تواند بر روابط ما بسیار موثر باشد.

مشاوره قبل از ازدواج

چرا به مشاوره قبل از ازدواج نیاز داریم؟

معمولا در کشور ما ازدواج بصورت سنتی و یا آشنایی دختر و پسر با یکدیگر انجام می شود. زمانی که دختر و پسر به هدف ازدواج با یکدیگر صحبت می کنند آشنایی نسبی بوجود می آید اما باید توجه داشت که در این شرایط معمولا بر روی تمامی موارد مهم و تاثیرگذار در زندگی بحث نمی شود. در بسیاری از مواقع نیز شخص سعی می کند بهترین خصوصیات را در هنگام آشنایی مطرح و یا به نمایش بگذارد در صورتی که ممکن است در زندگی شخصی یا خانوادگی خود مسائل، اختلالات و مشکلات بسیاری وجود داشته باشد. به همین جهت پیشنهاد می شود حتما قبل از ازدواج اقدام به مراجعه برای مشاوره ازدواج نمایید. به این دلیل که مشاور روانشناس اغلب مواردی را بررسی و مطرح می نماید که در زندگی مشترک نقش ویژه ای دارند. یکی ازبهترین روشهایی که روانشناسان بکار می گیرند بهره گیری از برخی تست های شخصیتی که دارای اعتبار و پایایی هستند می باشد که تا حدی زیادی اختلالات شخصیتی و روانی طرفین را مشخص می کند.

در اینستاگرام ما را دنبال کنید تا هر روز با مطالب بسیار مفید خانم دکتر واثقی، بتوانید یه زندگی آرامبخش را تجربه کنید.
لینک اینستاگرام

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
دکتر زهره واثقی، مشاور و روانشناس خانواده و زوج درمانگر، متخصص در زمینه مشاوره پیش از ازدواج، اختلافات زناشویی،اضطراب، مشاوره تربیت کودک،اختلالات یادگیری کودک و آموزش مهارت های زندگی هستند و با توجه به سوابق زیادی که در زمینه های مختلف درمان گری دارند می توانند بهترین راهکارها و راه حل ها را برای شما ارائه دهند.دکتر زهره واثقی یکی از بهترین روانشناسان در شمال تهران هستند.
روانشناس خانم دکتر زهره واثقی
مقالات منتشر شده:

آخرین نوشته‌ها

تماس با ما

02166703576 - 02122214949
راه های ارتباطی با دکتر زهره واثقی
دسترسی سریع به مقالات
فهرست
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x