دكتر زهره واثقي مشاور روانشناس خانواده در تحقيقات خود در خصوص دلايل خيانت همسر به 6 یا 7 نقطه مشترک در زندگي تمامي اين افراد رسيدند و این نقاط رو به عنوان دلایل خیانت خانمها نامگذاری کردند، الان می خواهيم خدمتتون بگيم چرا خيانت اتفاق مي افتد و برای پیشگیری از خیانت چه كنيم؟

دلايل خيانت همسر:

در اين ويدئو خانم دكتر زهره واثقي به مطالب  مهمي در خصوص دلايل خيانت زنان اشاره مي نمايد،كه در زير به بخش هايي از صحبتهاي ايشان اشاره مي گردد:

چرا زن ها خیانت می کنند؟

اینکه چرا زن ها خیانت می کنند می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. زنان معمولا به یک یا چند دلیل زیر خیانت می‌کنند:

نکته مهم در تحقيقات به عمل اومده اين است كه ممكنه دلايلي كه در اين تحقيق بدست آمده در يك زندگي وجود داشته باشه، ولي اون زن هرگز به اين كار ناشايست آلوده نشه،چرا كه اين موضوع به شخصیت فرد ، خانواده ای که همسر در آن رشد کرده ، به مذهب یا اعتقادات بستگی داره و يك دلیل مهم دیگه که در آخر اين ويدئو به آن اشاره شده است.

۱. زمانی که نادیده گرفته می‌شوند.

اولین دلیل ،بی توجهی از جانب همسر که در تمام خانم هايي كه مورد بررسي قرار گرفته مشترک بوده ، همسر گوش شنوا نداشته، گوش دادن فعال که همیشه به آن تاكيد مي گردد، اتفاق نيافتاده است.

خانم ميگه : به حرف من گوش نمی کرد،منو نمي ديد، تا میخواستم صحبت کنم مي گفت بسه  اينها رو من ميدونم،فقط توي گوشيش بود ،منم سعي كردم يواش يواش ازش فاصله بگیرم ،من یواش یواش یواش رفتم تو گوشی،توي فضای مجازی غرق شدم و رسیدن به اینجا.

۲.این خانم ها معمولاً دوستانی داشتند که خیلی راحت به همسرشان خیانت کردند.

اين دوستانی خیلی راحت به همسرشان خیانت کردند و این مسئله براشون عادی شده،بنابراين هر چقدر هم که شما بگید من آدم قوي ام ،من خیانت نمیکنم،من دیگه بچه نیستم ، ولي طبق تحقیقاتی که انجام شده متوجه شده ما خیلی راحت میتونیم گول بخوریم ،خیلی راحت نابهنجار جایگزین هنجار شده .پس حواستون رو بیشتر جمع کنید.

فیلم هایی كه مي بنيد خیلی ميتونه شما را تحت تاثیر قرار بده، وقتی مدام در طول روز ۸ ساعت شما اين فيلم رو تماشا می کردید براتون يه چيز عادي ميشه ،من دارم با غیرهمجنس خودم صحبت می کنم ،يه پیامه،يه درد دله ،يه مشاوره گرفتنه ،اونوقت میرسیم به جایی که نباید برسيم.

۳. عصبی بودن همسر

علت دیگر عصبی بودن همسر مي باشد.اين خانمها به طور مشترک میگفتن: وقتی حرف میزنیم همسرمون داد میزنه،اصلا به حرف من گوش نمیکنه، زود عصبی میشه، دست بزن داره، بهم بی احترامی میکنه،مدام منو میکوبه، مدام بهم توهین میکنه و من هم سعی می کنم كمتر باهاش صحبت كنم.همين اتفاق افتاده و فاصلمون هي بیشتر و بیشتر شده.

بررسی اختلالات روانی و شناخت آنها بسیار مهم است.

بررسی اختلالات روانی و شناخت آنها بسیار مهم است.

۴.آقایان در محيط خانه به خودشون خیلی نمی رسند

یکی دیگر از دلایل اینکه، آقایان به خودشون در محيط منزل خیلی نمی رسد ،در محیط بیرون ،توي محل کارشون بهترین ادکلن  رو می زنند ، بهترین لباس هاشون را می پوشند ولي توی خونه یه ادکلن به تنش نمیزنه، با يه زير پوش كهنه و سوراخ مي گرده.

۵.عدم توجه هميشگي به همسر

یکی دیگر از دلایل این هست که خانم ها می گويند: وقتي عادت ماهیانه هستند،کنار گذاشته مي شوند . اصلاً مورد توجه قرار نمي گيرند ،با  هم ،همصحبت نمی شوند، شوهر دست نوازش به سرشان نمیکشد .

لذا خانمها اين تلقي را مي نمايند كه شوهرشان آنها را برای رابطه جنسی می خواهد .كه اين ذهنيت براي خانمها خیلی آزاردهنده است.

 

۶. بي توجهي همسر در مواقع نياز

موقعی که خانم بیمار میشه آقا هیچ توجهی بهش نمیکنه، حواسش نيست كه خانم نیاز به پرستار داره، نياز به ناز داره ، نصیحت نمیخواد،حالا يه بخور بده خوب ميشي،نگاه میخواد، دست نوازشگر میخواد . وقتشه با کمک گرفتن از مشاور زندگیتو تغییر بدي .

تمام موارد بالا دليل بر اين نمیشه كه شما خانم محترم دست به خيانت بزني ،بلكه بايستي تمام تلاشت رو بكني و رابطه بين خود و همسرت رو اصلاح كني اگه نميشه اين رابطه را قطع كني ،نه اينكه وارد یک رابطه دیگه بشی .

خودتم خوب میدونی اگه تو اوج لذت با نفر سوم هم كه باشی تو دلت همیشه استرس داری، همیشه دلشوره داری، همیشه نگران هستي، از همین الان تموم کن رابطه سومی که داری.

دوباره برگرد به زندگی و از اول شروع كن، مطمئنم که موفق میشي.

دليل آخر

دلیل آخر که هیچ کدوم از این خانم نگفتند، ولی از نگاه شون از صحبتشون از درد و دلی که می کردند ،بدست اومدو اون پایین بودن اعتماد بنفس.

شاید تعجب کنید که خانمی که خیانت میکنه خیلی اعتماد به نفسش پايين است.اينكه خیلی به خودش میرسه خیلی خوب صحبت میکنه خیلی میخنده دليلي بر بالا بودن اعتماد به نفس نيست چون از درون خالیه.چرا؟

چون بهش توجه نکردند، چون همیشه کوبیدنش، گفتن تو نمیتونی، تو بی عرضه اي، اصلا  در منزل چه كاري انجام میدی؟

الان ميخواد به همسرش ثابت کنه که من میتونم توجه يه کس دیگه رو به خودم جلب کنم ،من میتونم دوست داشتنی باشم، میشه که به من هم محبت کنن، از من تعریف و تمجید بکنند.

آقای محترم تمام این نکاتی که گفتم گوشه ذهنت نگهدار و سعی کن پیشگیری بکني، پیشگیری بهتر ازدرمان است.

متاسفانه خانم هایی که دست به اين امر ناشايست مي زنند خیلی سخت میتونن از خیانت دست بردارن،پس پیشگیری بکنید . زندگی خیلی خوبی براتون آرزو می کنم با دست خودتون زندگیتون رو خراب نکنید. اگر مشکل دارید دنبال حلش باشید نه پاک کردن صورت مسئله.

 

جان کلام به تو جان دل:

زنانی که خیانت می‌کنند نیز درست مانند مردان خیانت‌کار، در آن لحظه متوجه نمی‌شوند که بی‌وفایی تا چه حد می‌تواند بر رابطه‌شان اثر بگذارد. خیانت درست به همان اندازه که دل زنانی که به آنها خیانت شده را می‌شکند دل مردان را نیز می‌شکند. پنهان‌کاری، به‌ویژه پنهان‌کاری در عشق، اعتماد را از بین می‌برد و هم برای مردان و هم زنان ناراحت‌کننده است.
اگر همسران بخواهند در کنار هم با این مشکل کنار بیایند، با مراجعه به روانکاو می‌توانند این بحران را تبدیل به فرصتی برای رشد کنند. روان‌شناسان باتجربه برای افرادی که می‌خواهند رابطه‌شان را اصلاح کنند، وقت و انرژی می‌گذارند؛ باوجود این، متأسفانه بعضی از زوج‌ها نمی‌توانند اعتماد و امنیت احساسی از‌دست‌رفته را بازگردانند. چنین افرادی در نهایت مجبور به جدایی می‌شوند. ما توصیه می‌کنیم برای اینکه این افراد بهتر بتوانند با مشکل جدایی کنار بیایند، باز هم با روانکاو مشورت کنند. با‌اینکه به‌نظر می‌رسد خیانت پایان رابطه باشد، اما می‌توان به آن به‌ چشم آزمایش بلوغ رابطه و توانایی افراد برای آرام‌کردن طوفان نگاه کرد.

فهرست