اشتباهاتی در رابطه جنسی وارد شده است که آن را تحت تاثیر قرار می‌دهد. همه‌ی ما می‌دانیم که نیاز جنسی یکی از اساسی‌ترین نیازهای هر فرد است و رابطه عاشقانه بعد از مدتی نیازمند برقراری رابطه جنسی خواهد بود. از طرفی رابطه جنسی در برقراری رابطه‌ای شاداب در زندگی زناشویی بسیار مهم است. پس باید بدانید چه کارهایی را انجام ندهید تا رابطه بهتری داشته باشید، اگر مشکلی دارید باید به همراه همسر یا شریک جنسیتان به یک دکتر روانشناس و متخصص در زمینه سکس تراپی مراجعه کنید. و ما نیز در ادامه در مورد روش‌های جلوگیری و جبران اشتباهات رابطه جنسی زنان و مردان اشاراتی خواهیم داشت.

23 اشتباه وحشتناک زوج‌ها در رابطه جنسی که نباید مرتکب شوید

23 Terrible Sex Mistakes Couples Make That You Shouldn’t Make

دکتر زهره واثقی | روانشناسی زناشویی و رابطه جنسی | رابطه جنسی چطور آسیب می‌بیند و سرد می‌شود ؟| اشتباه زنان و مردان در برقراری رابطه جنسی | چطور رابطه جنسی بهتر داشته باشیم ؟| لذت جنسی

تحقیقات جدید نشان داده است که اشتباهاتی که مردان و زنان در اتاق خواب مرتکب می‌شوند، علاوه بر اینکه جذابیت و لذت رابطه جنسی را کاهش می‌دهد، به طور مستقیم بر زندگی مشترک آنها هم تاثیر می‌گذارد.

عدم تفاهم جنسی با همسر از یک طرف، برخی از اشتباهات زنان و مردان از طرف دیگر منجر به کاهش رضایت جنسی، هم برای خود و هم برای شریک جنسیتان می‌شود.

6 اشتباه مردان در رابطه جنسی

بسیاری اینگونه فکر می‌کنند که لذت بردن یا نبردن در رابطه جنسی فقط به مرد بستگی دارد. در حالی که در بسیاری از موارد زن‌ها نیز از بیان خواسته‌های جنسی و نیازهای خود در اتاق خواب یا به طور کلی امتناع می‌کنند. یا آنها را مطرح می‌کنند ولی پاسخی نمی‌گیرند.

بسیاری از مردان می‌گویند همه چیز را در رابطه با بدن زنان می‌دانند، همین مسئله باعث می‌شود تا اشتباهاتی را در رابطه با همسر خود داشته باشند.

1) تحریک نکردن کلیتوریس

بسیاری از مردان معتقدند که زنان حتما با دخول باید به ارگاسم برسند، در حالی که تنها عملکرد کلیتوریس لذت بخش است، پس هیچ وقت نباید تحریک کلیتوریس را نادیده گرفت.

2) مستقیم سراغ سکس نروید

جمله؛ عزیزم می‌خواهی سکس داشته باشیم؟ نباید شروع کننده رابطه جنسی شما باشد. شما برای برقراری رابطه جنسی با همسر به چیزی بیشتر از این جمله نیاز دارید. این نوع جمله‌ها، حس اجبار را به طرف مقابل القاء می‌کند پس بهتر است کمی متفاوت‌تر خواسته خود را مطرح کنید.

3) منتظر هنرپیشه فیلم پورن نباشید

یکی از بدترین چیزهایی که ممکن است مردی از همسرش انتظار داشته باشد این است که خیال پردازی‌هایی که فقط در فیلم پورن می‌تواند ببیند را برای او انجام دهد، این فیلم‌ها واقعی نیستند. او یک شیء نیست، با همسرتان مثل یک ابزار برخورد نکنید.

4) یکبار کافی نیست

اگر فکر می‌کنید که زنان با یک‌بار ارگاسم کامل راضی می‌شوند، اشتباه می‌کنید. بعضی از زنان چندین بار ارگاسم شدن را در طول رابطه تجربه می‌کنند اما شاید این بار ارضاء شدن بدون دخول از شما بخواهند.

در سکس باید به نیازهای احساسی زن توجه بشود. همسرتان را ببوسید، قلقک بدهید، شعرهای عاشقانه بخوانید، بغل کنید بازی‌ها و شوخی‌های جنسی انجام دهید تا همسرتان مشغول انجام سکس با شما بشود.

5) عدم پیشنوازی

عشق بازی با همسر را فراموش نکنید. مردان به طور معمول بین 3 تا 7 دقیقه برای ارگاسم شدن زمان نیاز دارند و این در حالی است که خانم‌ها مدت زمان بیشتری برای ارگاسم نیاز دارند. بنابراین، نیاز است قبل از دخول نوازش‌های عاشقانه خود را نثار همسر کنید تا یک رابطه جنسی لذت بخش را تجرب کنید.

6) عدم ارتباط کلامی

از همسرتان بخواهید در مورد خواسته‌های جنسی خودش با شما صحبت کند. بسیاری از زنان، از اینکه مردان به حرف‌هایشان خوب گوش نمی‌کنند شکایت دارند. نادیده گرفتن این نیازها و گوش نکردن به حرف‌های همسرتان می‌تواند منجر به رابطه جنسی بد، و در نهایت مسائل ارتباطی عمیق‌تر در زندگی شما بشود.

از این گذشته همسرتان دیگر قادر نخواهد بود در مورد نیازهای خودش با شما حرف بزند و این بار نوبت شماست که بابت حرف نزدن شکایت کنید و این چرخه معیوب همچنان ادامه خواهد داشت.

7 اشتباه زنان در رابطه جنسی

زنان به دلیل تابوهای فرهنگی که در جامعه وجود دارد، نگرانی‌های زیادی در مورد رفتارهای جنسی خودشان دارند. آنها دوست ندارند در رابطه قوی ظاهر بشوند چرا که می‌ترسند برچسب انحرافات جنسی به آنها زده شود.

برای همین هرگز در سکس پیش قدم نمی‌شوند. اکثر مردان احساس می‌کنند همیشه شروع کننده بودن آنها باعث ایجاد عدم تعادل در مقیاس اشتیاق رابطه جنسی می‌شود. از طرفی هم آموزش سکس در رابطه جنسی به صورت صحیح در کشور ما صورت نمی‌گیرد.

7) پیش قدم نشدن زن در رابطه جنسی

جمله؛ پیش قدم نشو، در ذهن بسیاری از زنان وجود دارد که مانع از در خواست رابطه جنسی از همسرشان می‌شود.

علاقه خود را نشان دهید. شریک زندگی شما احتمالا خوشحال و بابت آن قدردانی خواهد کرد. با پیش قدم شدن سطح جدیدی از رضایت را در پذیرش مسئولیت تجارب جنسی رضایت بخش در خودتان پیدا می‌کنید. در خواست رابطه از طرف زن می‌تواند جذابیت آن را دو چندان کند.

8) نگرانی بیش از حد نسبت به ظاهر

اینکه به خود اهمیت می‌دهید و همیشه آراسته باشید بسیار خوب و قابل تحسین است. اما اگر این حساسیت بیش از حد باشد رابطه جنسی را به یک فعالیت مکانیکی تبدیل می‌کند و شما از رابطه لذت نخواهید برد.

به چربی احتمالی شکم و آرایش صورت خود فکر نکنید و تنها به لذت عمل تمرکز کنید. مردان علاقه بیشتری دارند که زنان در رابطه جنسی خودشان را رها کنند. به جای اینکه نگران شکل دور کمر و چربی خودتان باشید، نگران سطح انرژی، اشتیاق و علاقه خود به همسر و رابطه جنسی باشید.

9) مردان فقط به دنبال رابطه جنسی هستند

شاید این موضوع در مورد پسران نوجوان درست باشد. اما در مورد مردان بالغ اینطور نیست. فشارهای روزمره خانوادگی، دغدغه‌های کاری، و مشکلات شخصی دیگر می‌تواند میل جنسی مردان را تحت تاثیر قرار دهد.

ممکن است شنیدن این حرف‌ها برای مردان تعجب‌ آور باشد، اما بسیاری از مردان بخاطر شرایط مختلف از رابطه جنسی فراری هستند.

10) نیازهای جنسی خود را بیان کنید

عنوان کردن نیازهای جنسی و نخواستنی‌ها تنها راه رسیدن به یک رابطه جنسی رضایت بخش است. یک زن باید مسئولیت برخورد جنسی خود را برعهده بگیرد.

اگر زنی در مورد نیازهای جنسی خودش صحبت نکند هیچ مردی نمی‌تواند او را به ارگاسم برساند.

حتی بهترین معشوق هم بدون اینکه به آن اطلاع داده شود نمی‌تواند به چیزی که زن نیاز دارد به آن آگاهی پیدا کند و آن را عملی کند.

11) تنوع طلب باشید

طبیعی است که بعد از مدتی زن و شوهر دلشان تغییر و تنوع بخواهد. بنابراین اگر پیشنهادی از سمت همسرتان برای تنوع در رابطه دریافت کردید از آن استقبال کنید یا خودتان پیشنهاد یک تغییر و تنوع را بدهید تا اشتیاق همسرتان به رابطه بیشتر شود.

12) تظاهر به ارگاسم و ارضای جنسی

ارگاسم در زنان و مردان به شکل‌های متفاوتی اتفاق می‌افتد. با این حال، برخی از زنان مدت زمان بیشتری نسبت به مردان نیاز دارند تا به ارگاسم برسند. گاهی ممکن است در رابطه اصلا زن به ارضای جنسی نرسد و فقط به آن تظاهر کند. 

طبق تحقیقات 67 درصد زنان هنگام برقراری رابطه جنسی وانمود می‌کنند که به ارگاسم رسیده‌اند. این یعنی نبود صمیمیت و رابطه حامی در زندگی زناشویی که اصلا خوب نیست و جزء موارد اشتباه در رابطه جنسی است.

منظور از ارگاسم نمایشی در خانم‌ها، نشان دادن یکسری رفتارهای نمایشی اعم از کلامی، و عملی که نشان از رسیدن به ارگاسم دارد ولی در اصل اینطور نیست.

به عبارتی زن رفتارهایی مثل حرکات بدن، صداها، انبساط و انقباض‌های ساختگی بدن و بقیه نشانه‌های ارگاسم را به دروغ تقلید می‌کنند و از خودش بروز می‌دهد، در حالی که چنین اتفاقی نیفتاده است.

13) مقایسه همسر

یکی از کارهایی که افراد معمولا در روابط خود انجام می‌دهند مقایسه همسرشان با دیگران است این کار در بسیاری از مواقع می‌تواند مضر و آسیب‌زا باشد.

برای همین می‌توان آن را بزرگترین اشتباه در رابطه جنسی دانست. اگر شما هم جزء آن دسته از خانم‌هایی هستید که سعی دارید با این رفتار همسر خود را تحریک کنید تا بهتر بشود. 

باید به شما هشدار داد که طبق تحقیقات انجام شده این کار نه تنها هیچ تاثیر مثبتی ندارد، بلکه می‌تواند آثار منفی از خودش به جا بگذارد.

فراموش نکنید که روابط و زندگی زناشویی هر کسی منحصر به فرد است. بنابراین نباید اجازه دهید که زندگی دیگران روی شما تاثیر بگذارد و باعث مقایسه کردن شود.

زمانی که همسر خود را با دیگران مقایسه می‌کنید، به خودتان یادآوری کنید که شما خودتان با انتخاب خود، به او اجازه وارد شدن به زندگیتان را داده‌اید، پس هیچ دلیلی برای مقایسه کردن وجود ندارد.

وقتی مردی متوجه شود که از طرف همسر خودش با دیگران مقایسه می‌شود، رفتار او در جهت منفی تغییر می‌کند. چرا که مرد همیشه دوست دارد که تکیه گاه باشد و خودش را پشتیبان زن بداند.

زمانی که زن همسر خودش را با مردان دیگر مقایسه می‌کند، دقیقا برعکس این حس را به آن القاء می‌کند. در نتیجه، مرد با این فکر پیش می‌رود که به اندازه کافی مورد رضایت نیست و از تلاش دست برمی‌دارد.

10 اشتباه مشترک بین زن و مرد در رابطه جنسی

14) انتقاد جنسی

اولویت‌های جنسی هر فرد متفاوت است و بیان انتقاد جنسی از همسر هیچ ایرادی ندارد. صحبت با همسر در مورد زندگی زناشویی تحول عظیمی در رابطه شما با همسرتان به وجود خواهد آورد. 

چرا که می‌تواند رضایت شما را در مورد خودتان یا همسرتان افزایش دهد. توجه کنید که خیلی ساده خواسته خود را بیان کنید و با ذهنی باز پذیرای صحبت‌های همسرتان باشید.

15) شیوه مطرح کردن مشکلات جنسی

قبل از صحبت کردن با همسر خود درباره مشکلات جنسی و نارضایتی خود در مورد زندگی زناشویی، اول به مکالمه خود فکر کنید. این کار می‌تواند تصوری از واکنش همسر به گفتگو با شما را ارائه بدهد.

در مورد اولویت‌های جنسی و تمایلات جنسی او سوال کنید و در عین حال اولویت‌های زندگی خود را با او در میان بگذارید. وارد شدن به گفتگو با لحن همدلانه می‌تواند حالت تدافعی همسرتان را کم کند و در این صورت می توانید آزادانه خواسته‌های خودتان را بیان کنید.

اگر می‌خواهید چیزی را تغییر دهید، حتما آن را به شیوه مثبت بیان کنید. این راه کار می‌تواند مفید باشد چرا که برای هر کسی شنیدن چیزی که از آنها می‌خواهید انجام دهند در برابر چیزی که نمی‌خواهند انجام دهند آسان‌تر است.

16) بیان نکردن خواسته‌های جنسی

اگر زوج ها بتوانند خیلی راحت در خصوص خواسته‌های جنسی خودشان با یکدیگر صحبت کنند، در زندگی زناشویی به مشکل بر نمی‌خورند. اما در بسیاری از مواقع این کار عملی نمی‌شود.

17) سرخوردگی از بیان خواسته‌های جنسی

یکی از مهمترین عواملی که باید در مورد آن صحبت کنید، سرخوردگی به هنگام بیان خواسته‌های جنسی است که از زما ن‌های گذشته تاثیرات منفی روی شما گذاشته است.

به عنوان مثال؛ از دوران کودکی به گونه‌ای با ما برخورد شده که اصلا نباید به رابطه جنسی فکر کنید. و رابطه جنسی را زشت و پلید نمایش داده‌اند. یا اینگونه القاء کرده‌اند که رابطه جنسی صرفا برای بعد از ازدواج است و خودارضایی گناهی نابخشودنی است.

با توجه به این مسائل، طبیعی است که فرد به طور ناخودآگاه نیازهای جنسی خود را سرکوب کند تا دچار گناه نشود و از این طریق از خودش مراقبت کند.

زمانی که فرد ازدواج می‌کند برای توجه به خواسته‌های جنسی‌اش به شدت مشکل دارد و نمی‌تواند در مورد خواسته‌های جنسی‌اش با همسرش صحبت کند. چرا که اینگونه به یاد دارد که صحبت در مورد روابط جنسی به شدت زشت و ناپسند است.

18) منفعل بودن در سکس

یکی از کارهایی که سکس را لذت بخش می‌کند تحرک هر دو طرف است. رابطه جنسی وقتی لذت بخش است که هر دو طرف برایش تلاش می‌کنند. برای همین نباید انتظار داشت که طرف مقابل همه‌ی کارها را انجام دهد.

19) امر و نهی در هنگام رابطه جنسی

هیچ کس امر و نهی در رابطه را دوست ندارد. اینکه مدام به همسرتان بگویید باید الان فلان کار را انجام دهی، یا نباید انجام بدهی باعث می‌شود تا رابطه جنسی از حالت احساسی خارج می‌شود و حالت اجبار و امر و نهی به خود بگیرد.

20) بازگویی نقایص جنسی

هرگز از خود بدگویی نکنید. این کار باعث خواهد شد در ناخودآگاه همسرتان تاثیر گذاشته و به تدریج از برقراری رابطه جنسی با شما ناامید شود.

از توانایی‌های خود و همسرتان صحبت کنید تا طرف مقابل بیشتر تحریک شود و رابطه جنسی لذتبخش‌تری را داشته باشید.

21) عدم پیشنوازی در رابطه جنسی

یک رابطه جنسی خوب چیزی بیشتر از نزدیکی است. بخش عمده بیشتر هیجان، در رابطه جنسی قبل از رابطه اتفاق می‌افتد. پیشنوازی قبل از سکس به خصوص برای خانم‌ها بسیار مهم است. پیشنوازی باید به قدری جذاب باشد که با فکر کردن به آن تحریک شود.

پیشنوازی شامل بغل کردن، بوسیدن، لمس کردن عاشقانه و رابطه دهانی است. متاسفانه برخی از افراد نمی‌دانند پیشنوازی چیست.

پیشنوازی شور و هیجانات را بالا می‌برد و اگر به درستی انجام شود در نعوظ مردان و روان شدن واژن زنان کمک بسیاری خواهد کرد. عشق و محبت مثل کاشتن گلی است که نیاز به مراقبت دارد.

پتانسیل عاطفی ایجاد شده بین زن و شوهر مدام نیاز به شارژ شدن دارد و از هر دو طرف باید مورد رسیدگی قرار بگیرد. عشق پدیده‌ای زنده است که برای رشد نیاز به مراقبت دارد و نمی‌شود آن را در دل کسی ایجاد کرد و بعد آن را نادیده گرفت.

22) عدم برقراری ارتباط کلامی و غیر کلامی

همانطور که گفته شد ارتباط کلامی با همسر و در میان گذاشتن خواسته‌ها با او بسیار مهم است. اما همان میزان که ارتباط کلامی مهم است، ارتباط غیرکلامی هم در رابطه زناشویی مهم است:

  • نگاه‌های عاشقانه و عاطفی
  • تکان دادن سر هنگام صحبت‌های طرف مقابل
  • نشستن در سکوت کنار یکدیگر و دست یکدیگر را گرفتن

کارهایی از این قبیل از رفتارهای غیرکلامی است که متاسفانه بیشتر در دوران ابتدای آشنایی دیده می‌شود. برخی از زوج‌ها بعد از مدتی دیگر نگاه عاشقانه و تماس چشمی با یکدیگر ندارند. هر قدر با روحیات غیرکلامی یکدیگر آشنا شوید همان قدرسوء تفاهم‌ها در زندگی مشترک کمتر خواهد شد. 

مثلا با شناخت روحیات غیرکلامی همسرتان، زن از سکوت همسرش دچار هراس و ترس نخواهد شد. و این گونه طرفین به درک متقابل از یکدیگر خواهد رسید.

23) عدم رسیدگی به بهداشت

برای داشتن یک رابطه جنسی لذتبخش، قبل و بعد از رابطه حمام بروید و مسواک بزنید. عطر و ادکلن ملایم بزنید. 

لباس‌های تمییز و حتی تحریک‌آمیز بپوشید. متاسفانه برخی از زوجین فکر می‌کنند حمام برای بعد از رابطه است و همین بهداشت ضعیف به عنوان یک اشتباه در رابطه جنسی آنها را از یکدیگر دور می‌کند.
در روابط جنسی خود تجدید نظر کنید.

برطرف کردن اشتباهات جنسی در رابطه وظیفه هر دوطرف است و باید برای رفع مشکلات به یک اندازه تلاش کنید.

سخن آخر 

ما به عنوان انسان در مورد همه چیز عادت‌هایی داریم، و رابطه جنسی تفاوتی با آن ندارد، بنابراین به خصوص زمانی که در روابط طولانی مدت هستیم، باید در مورد رابطه جنسی تلاش کنیم. در غیر این صورت ما فقط به آن رابطه عادت کردیم و واقعاً متوجه خود نمی‌شویم. 

ممکن است ایده « برنامه‌ریزی رابطه جنسی » را دوست نداشته باشید، اما می‌توانید زمانی را برای کنار هم بودن بدون حواس‌پرتی اختصاص دهید.

متعهد شوید که بدون تلفن کنار هم بخوابید. ما باید عمداً کارها را برای بودن با همسر خود قطع کنیم، چه رابطه جنسی برنامه‌ریزی شده باشد یا برنامه‌ریزی نشده، تمرکز ما بر لذت است که اهمیت دارد.

بسیاری از زوج‌ها حتی در بهترین شرایط هم صحبت در مورد رابطه جنسی را دشوار می‌دانند. هنگامی که مشکلات جنسی رخ می‌دهد، احساس صدمه، شرم، گناه، و رنجش می‌تواند گفتگو را به طور کلی متوقف کند. 

از آنجایی که ارتباط خوب سنگ بنای یک رابطه سالم است، برقراری یک گفتگو اولین قدم نه تنها برای یک زندگی جنسی بهتر، بلکه برای یک پیوند عاطفی نزدیک تر است. پس زمان مناسب برای صحبت کردن را پیدا کنید. این زمان مناسب می‌تواند اغلب در اتاق مشاور سکس تراپیست صورت بگیرد.

به شریک خود بگویید چه حسی در میانه عشق ورزی به شما می‌دهد. از انتقاد بپرهیزید. پیشنهادات خود را با عبارات مثبت، مانند “من واقعاً دوست دارم وقتی موهای من را به آرامی نوازش می‌کنی” به جای تمرکز بر موارد منفی. 

به مسئله جنسی به عنوان مشکلی که باید با هم حل شود به جای تمرینی برای سرزنش نگاه کنید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
دکتر زهره واثقی، مشاور و روانشناس خانواده و زوج درمانگر، متخصص در زمینه مشاوره پیش از ازدواج، اختلافات زناشویی،اضطراب، مشاوره تربیت کودک،اختلالات یادگیری کودک و آموزش مهارت های زندگی هستند و با توجه به سوابق زیادی که در زمینه های مختلف درمان گری دارند می توانند بهترین راهکارها و راه حل ها را برای شما ارائه دهند.دکتر زهره واثقی یکی از بهترین روانشناسان در شمال تهران هستند.
روانشناس خانم دکتر زهره واثقی
مقالات منتشر شده:

آخرین نوشته‌ها

تماس با ما

02166703576 - 02122214949
راه های ارتباطی با دکتر زهره واثقی
دسترسی سریع به مقالات
فهرست
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x