قانون جذب چیست ؟ آشنایی با اثرگذاری ما بر جهان هستی و کائنات

  1. خانه
  2. مقالات روانشناسي
  3. عمومی
  4. قانون جذب چیست ؟ آشنایی با اثرگذاری ما بر جهان هستی و کائنات

چرا کسی در مورد این قدرت چیزی به ما نگفته است؟ می‌خواهید بدانید که چه چیزی به زندگی شما، سمت و سو می‌دهد و باعث شکست یا به‌روزی تو می‌شود؟ آن چیز آنقدر ساده است که شاید اصلا تا به حال توجهی نکرده‌اید، اما تاثیری عمیق و قدرتمند دارد. ابزار قدرتمند در زندگی، کلمات ما هستند. کلمات ما فراتر از عبارت‌های ساده هستند. آنها فرکانسی ماندگار در فضا دارند. اکثر مواقع بی‌دقت صحبت می‌کنیم و توجه نمی‌کنیم که این کلمات چه تاثیر عمیقی در زندگی ما دارند.

قانون جذب چیست ؟ آشنایی با اثرگذاری ما بر جهان هستی و کائنات

What is the law of attraction? Familiarity with our effect on the world and the universe

قوانین کلیدی در جهان هستی | رازهای قانون جذب | معجزه کائنات | قانون جذب چیست ؟| تحلیل تکنیک ها و روش های روانشناسی قانون جذب | چگونه از کائنات انرژی مثبت بگیریم؟

اما همین کلمات ساده نقش بسیار مهمی در شکل دهی وجود ما دارند، و در واقع آیینه‌ای در صحبت‌های درون ما هستند. متاسقانه خیلی از ما از قدرت کلمات خودمان، آگاه نیستیم و بدون توجه به عواقب آنها صحبت می‌کنیم. 

اگر مدام از فقر و ناتوانی و بی‌پولی صحبت کنیم این کلمات در ناخودآگاه ما نفوذ پیدا می‌کنند، و در ناخودآگاه ما تاثیر عمیقی می‌گذارند. ناخودآگاه ما نسبت به خوب و بد بی‌طرف است، و هر چیزی را که ما باور کنیم و ابرازش کنیم به واقعیت تبدیل می‌کند. 

بنابراین این کلمات گفتاری ما قدرت خیلی بزرگی دارند و واقعیت آنها، انرژی ما را شکل می‌دهند.

قانون جذب

قانون جذب بر این اصل استوار است که کلمات، جملات را می‌سازند و جمله‌ها، باورها را می‌سازند و باورها، تجربه‌های ما را رقم می‌زند. اگر به کلمات خودمان دقت کنیم، متوجه می‌شویم که چطوری به طرز دقیقی در دنیای اطراف ما ظاهر می‌شوند.

همانطور که جوزف مورفی گفته است؛ همان که می‌کارید، همان را درو خواهید کرد.

اگر کسی مدام از ضعف خودش صحبت کند، آن ضعف بزرگ و برجسته می‌شود. و توجه به بی‌محبتی اطرافیان، آن را بیشتر جذب می‌کند و شما بی‌محبتی بیشتری را جذب و تجربه می‌کنید. 

اگر مدام بگویید که هیچ فردی من را دوست ندارد، همه به من بدی می‌کنند، و یک روز چشمانتان را باز می‌کنید و می‌بینید اطرافتان را پر از افراد بی‌مهر و بداخلاق فرا گرفته است.

کائنات

کائنات ما را قضاوت نمی‌کند. همه ما عمیقا دوست داریم که خوشبخت باشیم، سلامت باشیم، ثروتمند باشیم. همه اینها را دوست داریم، اما وقتی می‌خواهیم صحبت کنیم در کلماتمان می‌گوییم؛ من بدبخت شانس دارم مگه؟! از شانس بد من هر کسی که می‌آید سمت من آدم بدی هست!

کسی که این حرف‌ها را می‌زند، واقعا دوست ندارد خوشبخت باشد؟ دوست ندارد که موفق باشد؟ خیلی دوست دارد، خیلی زیاد. اما نمی‌داند که این کلمات را که به کار می‌برد، مانع خوشبختی‌اش می‌شود. کلمات ما هستند که در ما ایجاد احساسات می‌کنند.

بنابراین، وقتی کلمات و جملات خوب به کار ببریم ناخودآگاه احساسمان نیز خوب می‌شود. ناخودآگاه ما این کلمات و احساسات را آنالیز می‌کند و همان را وارد زندگی می‌کند.

اصلاح کلام

اکثر ما آنچه که هستیم را تجسم می‌کنیم. نه آنچه را که می‌خواهیم. در لحظه ناراحت هستیم و با خود می‌گوییم؛ نمی‌خواهم ناراحت باشم! پس چیزی که هستیم را تجسم کرده‌ایم. به جای آن، باید بگوییم که می‌‌خواهم راحت باشم، می‌خواهم خوشحال باشم، و هرچیزی را که می‌خواهید باشید، همان را باید بگویید!

در زندگی اگر مشکلی دارید، نباید بگویید نمی‌خواهم مشکلی را تحمل کنم. وقتی می‌گویید نمی‌خواهم مشکلی را تحمل کنم در واقع شرایط الان خود را دارید تجسم می‌کنید. شما چه می‌خواهید؟ زندگی بدون مشکل. پس بگویید که من در آرامش هستم، زندگیم سراسر نور و زیبایی است.

شاید با خود بگویید که من کلامم منفی است و هر چه تلاش می‌کنم نمی‌توانم مثبت باشم، چاره چیست؟ چاره‌ی کار سپاسگزاری است.

هر وقت خواستید کلام منفی استفاده کنید، همان لحظه بابت یکی از داشته‌هایتان سپاسگزاری کنید. در لحظه کلام شما مثبت خواهد شد. و شکایت‌ها کمرنگ‌تر خواهد شد.

به طور مثال می‌خواهید بگویید که هیچ فردی مرا دوست ندارد. همان لحظه به یاد بیاورید که چه کسانی هستند که شما را دوست دارند. مثلا پدرتان، بگویید خدایا شکرت که پدرم انسان خوبی است و من را خیلی دوست دارد. 

این‌طوری به خودتان یادآوری می‌کنید که همه هم انقدرها بد نیستند و افراد خوب هم در زندگی شما وجود دارد. بنابراین، توجه به کلمات و احساسات خوب در طول روز ضروری است. شوخی در مورد جنبه‌های منفی می تواند اثرات ناخواسته‌ای در ضمیر ناخودآگاه شما بگذارد.

طنز خود تحقیرآمیز

بعضا یاد گرفته‌ایم که خود را تحقیر کنیم:

  • در جمعی نشسته‌ایم و در مورد کم هوشی یک فرد دیگر سخن می‌گویند، همان‌جا ما هم شروع می‌کنیم و می‌گوییم آره بابا منم خنگم! هیچ چیزی یادم نمی‌ماند.
  • در مورد آشپزی صحبت می‌کنند، ما می‌گوییم منم دست و پا چلفتی هستم و چیزی بلد نیستم.

خب دوست عزیز چرا خودتان را تحقیر می‌کنید؟ چه چیزی بابت این کار بدست می‌آورید؟

وقتی خودتان را تحقیر می‌کنید، اطرفیان هم به شما احترام نمی‌گذارند. وقتی خود شما، خودتان را تحقیر می‌کنید مطمئن باشید بقیه هم شما را تحقیر خواهند کرد.

پس ناراحت نشوید اگر یک روز، فردی به شما بگوید دست و پا چلفتی. اصلا نباید ناراحت باشید، چون خودتان در ابتدا این برچسب را روی خود زده‌اید. بنابراین با خودتان شوخی منفی نکنید که از نظر معنوی پیامدهای خیلی بدی دارد.

هر کلمه‌ای را که به زبان می‌آورید اهمیت دارد. دیر یا زود به یک شکلی بیان می‌شود. با توجه به این حقیقت، شکایت کردن فعالیت زیان آوری است. با شکایت کردن، ناخواسته به همان چیزهایی که نمی‌خواهید و از آنها ناراضی هستید انرژی می‌دهید و آنها را وارد زندگی خود می‌کنید.

دادن انرژی منفی در زندگی مشترک

این موضوع در زوج‌های ناراضی که به جای درک عشق و خوشبختی، روی شکایت کردن از یکدیگر تمرکز دارند، کاملا مشهود است و آنها را وارد چرخه‌ای از ناراحتی بیشتر می‌کند.

مدام از هم انتقاد یا از هم شکایت می‌کنند این باعث می‌شود که شما در چرخه‌ای وارد بشوید که روز به روز اتفاقات بدتری بین شما دو نفر بیفتد که در آخر اتفاقاتی رخ می‌دهد که قطعا شما دوست ندارید تجربه کنید.

پس به جای شکایت، از خداوند بابت همسر خوبی که به شما داده سپاسگزاری کنید و تمام نقاط مثبت همسرتان را به یاد بیاورید، چون این فرد همان کسی بوده که شما یک روز دوستش داشتید و با میل خود با او ازدواج کردید. 

او همان آدم است، عوض که نشده است. ولی شما با توجه به نکات منفی همسرتان این نکات را بیشتر و بیشتر کردید. برای بهبود این جنبه کلمات خودتان را عاقلانه انتخاب کنید و کلمات قدرتمند و مثبتی را در گفتگوهای خود بکار ببرید.

آشکار سازی افراد با کلمات

کلمات می‌توانند چیزهای زیادی در مور افراد آشکار کنند. شما در مهمانی که اکثر آدم‌ها خیلی پول دارند حضور داشتید؟ آیا کسی در آن جمع گفته است؛ ای وای گوشت چقدر گران شده؟ تا حالا شنیدید بگویند دلار گران شد؟ حالا من بدبخت باید چه کار کنم؟

اصلا در مورد این موضوعات صحبت نمی‌کنند. اکثرا در جمع ثروتمندان در مورد سفرهایی که رفتند، تجارب کاری، برندهایی که خرید کردند و معرفی رستوران‌ها صحبت می‌کنند. اگر دقت کنید متوجه می‌شوید که فقط در مورد خیر و خوشی صحبت می‌کنند.

حال وای به حال جمع افراد فقیر. ترس و اضطراب در وجودشان است. در جمعشان که قرار می‌گیرید همه می‌گویند: فلان مواد غذایی خیلی گران شده، اجاره خانه‌ها چقد بالا رفته و… شاید بگویید اینطور نیست ولی، از این زمان به بعد دقت کنید می‌بینید که دقیقا همین طور است.

هر دو گروه از افراد، چه فقیر و چه ثروتمند، به عنوان جلوه‌هایی از ذات الهی ارزشمند هستند. تفاوت‌های ظاهری آنها ناشی از کلمات و حالات ذهنی متفاوت آنهاست که دنیاهای متفاوتی را برای این افراد خلق کرده. کلمات ما مانند طلسم‌های جادویی هستند که قدرت و نفوذ عظیمی دارند.

سخن آخر 

دوست قدرتمند من، همه ما یک‌بار به دنیا می‌آییم و این یک‌بار باید از زندگیمان لذت ببریم. پس برای این که زندگیتان تغییر کند از همین امروز که این مطلب را خواندید شروع کنید. 

روی کلماتی که به کار می‌برید تمرکز کنید. با خود بررسی کنید چه می‌گویید، و در مورد چه چیزی صحبت می‌کنید. هر جا خواستید خود را تحقیر کنید همان‌جا سکوت کنید.

خیلی وقت‌ها سکوت کردن خیلی بهتر از صحبت کردن است. هر جا خواستید از گرانی صحبت کنید سکوت کنید، این سکوت خیلی ارزشمند است. به یاد داشته باشید که شما اهمیت و جان می‌بخشید به هر آن چیزی که توجه کنید.

اگر تصور می‌کنید انرژی منفی شما زیاد شده و مدام افکار منفی در ذهن شما می‌چرخد و یا احساس می‌کنید که از زندگی خود راضی نیستید و چیزی از درون شما را آزار می‌دهد، شاید بدون آنکه متوجه باشید در دام تله‌های روانی و یا اختلالات شخصیتی قرار دارید که آرامش و اعتماد بنفس شما را هدف گرفته است. 

هر کجا که نیاز به کمک احساس می‌کنید، به حستان اعتماد کنید و بهتر است از یک روانشناس متخصص به امور توسعه فردی کمک بگیرید.

همراه عزیز من ، لطفا دیدگاه‌تان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منشر نخواهد شد.بخش‌های مورد نیاز علامت گذاری شده‌اند. با تشکر





    دکتر زهره واثقی، مشاور و روانشناس خانواده و زوج درمانگر، متخصص در زمینه مشاوره پیش از ازدواج، اختلافات زناشویی،اضطراب، مشاوره تربیت کودک،اختلالات یادگیری کودک و آموزش مهارت های زندگی هستند و با توجه به سوابق زیادی که در زمینه های مختلف درمان گری دارند می توانند بهترین راهکارها و راه حل ها را برای شما ارائه دهند.دکتر زهره واثقی یکی از بهترین روانشناسان در شمال تهران هستند.
    روانشناس خانم دکتر زهره واثقی
    مقالات منتشر شده:

    آخرین نوشته‌ها

    تماس با ما

    02166703576 - 02122214949
    راه های ارتباطی با دکتر زهره واثقی
    دسترسی سریع به مقالات
    فهرست